kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
به همت مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه‌داران ظهور کشور، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران و سپاه سید‌الشهدا (ع)

عطر جهاد در «لامرد» و «مُهر» پیچید

به همت مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه‌داران ظهور کشور، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران و سپاه سید‌الشهدا(ع) استان تهران، شهرستان‌های لامرد و مُهر در جنوب استان فارس به عطر جهاد و سازندگی معطر شد.
 
 
 
 
سال‌هاست افتخارشان تحویل سال در مناطق محروم است. دغدغه رفع محرومیت نمی‌گذارد جهادگران عید را در تهران باشند. این تحویل سال جهادی، دیگر برایشان یک منش و دلبستگی است.
هادی جهانگیری، رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران در این زمینه می‌گوید: روحیه جهادی پیشران موفقیت‌های جهشی است، این حقیقتی است که سال‌هاست مشاهده می‌کنیم.
وی می‌افزاید: جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران، مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه‌داران ظهور کشور، قرارگاه پهنه‌ای سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با انگیزه و شوق خدمت‌رسانی بیشتر از سال‌های قبل، صدها کیلومتر طی کردند و خود را به شهرستان‌های «لامرد» و «مُهر» در جنوب استان فارس رساندند.
رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران خاطرنشان می‌کند: قرارگاه جهادی آتش به اختیار لامرد در برپایی خدمات جهادی، هم‌افزایی و همکاری گسترده‌ای با ما داشت. 
جهانگیری همچنین گفت: همزمانی بهار بندگی و طراوت سال نو نیز نه‌تنها مانع‌ جهادگران نشد که رغبت به جهاد را افزود. جهادگران ما از قشر جوان و نوجوان هستند و خودسازی همزمان با کار جهادی را یک اصل برای خود قرار داده‌اند. خدمات جهادی بسیاری در عرصه‌های مرمت و بازسازی مدارس، خدمات ثبت احوال، مشاوره‌های حقوقی و اقدامات و مسابقات فرهنگی انجام شد، جا دارد اشاره کنم که ظهور این نوجوانان و جوانانِ عاشق جهاد، خدمت و معنویت، از معجزات انقلاب است.
مهدی رفیعی، رئیس مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه‌داران ظهور کشور نیز با بیان اینکه همت و فرهنگ جهادی سبب شکوفا شدن استعدادهای درونی جوانان شده و دستاوردهای گسترده‌ای در پی داشته است، خاطرنشان می‌کند: برای جهادگران در مناطق محروم لامرد و مهر، خودسازی، خدمت‌رسانی و عشق جهاد به هم آمیخته بود، من معتقدم تفکر و روحیه جهادی این جهادگران، مسیر و عامل تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
وی درباره اردوی جهادی لامرد و مُهر بیان داشت: هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی از ارکان موفقیت کار جمعی است و در همین راستا پس از حضور در لامرد، جلساتی میان جهادگران و برخی مسئولان برگزار شد. دیدار و گفت‌وگو در نشست‌هایی با امام جمعه، نماینده لامرد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لامرد، فرماندار مُهر، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل ثبت احوال و نیز مدیرکل بهزیستی لامرد موجب افزایش همدلی و هماهنگی‌ها برای خدمت جهادی شد.
رئیس مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه‌داران ظهور کشور می‌افزاید: مسئولان شهر در این نشست‌ها، قدرشناس حضور جهادگران بودند و از روحیه خدمت جهادی در ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز تقدیر کردند.
رفیعی گفت: نوسازی و بازسازی به همراه طراحی و نقاشی تخصصی و حرفه‌ای 8 مدرسه، برپایی میز ثبت احوال؛ صدور شناسنامه و کارت ملی و انجام بیش از 1000 خدمت ثبت احوال، ارائه مشاوره‌های حقوقی، غرفه خدمات عکاسی، مرمت و بازسازی یک باب خانه نیازمند، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و توزیع بسته‌های معیشتی از جمله طرح‌های جهادی است که انجام شد.
وی علاوه‌بر این اظهار داشت: فعالیت دیگر ما، آموزش شبکه‌سازی جهادی و مولد‌‌سازی ظرفیت‌ها به گروه‌های جهادی لامرد در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان و نیز مشاوره در حوزه اشتغال جهت توانمندسازی افراد بود. 
رئیس مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه‌داران ظهور کشور بیان می‌دارد: جهادگران برای اجرای برنامه‌های جهادی، خود را به روستاهای لامرد و مهر می‌رساندند و عطر جهاد را منتشر می‌کردند.
گفتنی است، مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه‌داران ظهور و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان تهران برگزیده ویژه برنامه جشن رمضان شبکه پنج سیما و حائز تندیس آرمان در عرصه جهادی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی و نیز حائز تندیس یادبود جشنواره رمضان بوستان لاله شدند.